De ce FREE MINDS?

“Şcoala trebuie să te înveţe a fi propriul tău dascăl, cel mai bun şi cel mai aspru”
(Nicolae Iorga)

Credem în copiii noştri! Credem că, deşi atenţia le poate fi distrasă ca urmare a revoluţiei tehnologice pe care o trăim, un lucru rămane totuşi cert: copilul trebuie să înveţe cum să înveţe.
Obiectivul principal FREE MINDS este de a suscita interesul copiilor spre învăţătură, curiozităţi, activităţi în natură, lectură, găsirea de soluţii noi aceleiaşi probleme, activităţi culturale şi practice.

La Free Minds Builders am conceput un demers educativ cu scopul de a reuşi să împlinim nevoile copiilor, doleanţele părinţilor, în contextul cerinţelor unei societăţi aflate în rapidă şi continuă schimbare. Ne propunem să abordăm domenii esenţiale pentru formarea armonioasă a copiilor noştri, cărora să le oferim activităţi complementare educaţiei şcolare clasice.

Dorim să indreptăm curiozitatea şi calităţile copiilor dvs spre activităţi şi jocuri menite să le consolideze informaţiile obţinute la şcoală, prin diverse activităţi care să le pună la încercare imaginaţia.

Cu noi, jocul va căpăta şi un scop creativ, nu doar recreativ!

Obiectivul FREE MINDS: copiii noştri

“Şcoala cea mai bună e aceea în care înveţi înainte de toate a învăţa”
(Nicolae Iorga)

Această iniţiativă s-a conturat din dorinţa de a oferi copiilor noştri un mediu în care ei să se joace, să experimenteze, să socializeze şi să exerseze cunoştinţele însuşite la şcoală. Activităţile propuse de noi vin să completeze bagajul de cunoştinţe asimilat de copii la şcoală sau acasă, într-un mediu organizat, sub supravegherea dascălilor noştri, cu o vastă experienţă în lucrul cu copiii.

Urmărim să stârnim fiecare copil să fie curios, să îşi folosească cu încredere imaginaţia, să înteleagă că aici noi “nu greşim, ci învăţăm”. Dorim să descopere singuri cât este de interesant şi de plăcut să citeşti, ca apoi să impărtăşească cu prietenii ceea ce au citit. Ii vom provoca să caute mereu şi alte soluţii în afara celor cele expuse în manuale, folosindu-se de cunoştinţele dobândite la şcoală. Vom fi alături de ei, precum nişte prieteni mai mari pe care se pot bizui în lipsa dvs, a părinţilor.

• Vom supraveghea şi ajuta copilul în rezolvarea temelor;

• Vom ajuta copilul să înţeleagă noţiunile dobândite la şcoală prin exemple practice şi jocuri;

• Vom căuta împreună să descoperim şi alte lucruri interesante, potrivite vârstei lor (incursiuni în istorie, noţiuni de bază de geografie, universul);

• Vom citi şi vom comenta textul citit, încurajând fiecare copil să participe (dezvoltare abilitaţi comunicare orala);

• Vom rezolva împreună cele mai haioase probleme de matematică şi logică în cadrul cercului nostru, Matematicieni iscusiţi (dezvoltare gândire critică, imaginaţie)

• Vom invăţa copilul să poarte un dialog în limba engleză, să scrie si să citească, potrivit categoriei sale de vârstă.

Detaliem mai jos o parte dintre activităţile pe care le vom aborda împreună cu copiii dvs, treptat, pe toată durata anului şcolar, cât şi pe perioada vacanţelor:

I. MARI PERSONALITĂŢI. MODELE ACTUALE

– Copiilor le vor fi prezentate personalităţi din diverse domenii (Brâncuşi, Ştefan cel Mare, Nadia Comăneci, I.L. Caragiale) şi inventatori. Le vor fi prezentate biografia şi activitatea, şi de asemenea, vor fi realizate colaje cu portretele acestora.
– Ziua meseriilor: copiii vin costumaţi în ce vor să devină şi li se oferă modele actuale prin invitarea unor reprezentanţi ai respectivelor ocupaţii (pompier, medic, inginer, informatician etc.).

II. MEDIA LITERACY

Copiii vor învăţa cum să citească şi să înţeleagă un ziar şi o emisiune tv adaptată vârstei lor. Vor învăţa să facă diferenţa dintre o reclamă şi ceea ce este sănătos pentru ei (ex: băuturile carbogazoase, dulciuri etc.) Să utilizeze în mod sigur reţelele sociale (cum ne facem prieteni pe facebook, ce poze postăm).

III. ŞI COPIII POT GĂTI!

Pentru cei mici se vor folosi reţete care să nu implice utilizarea focului (ex: sandviciuri vesele, salată de fructe). Pentru cei mari vom gandi retete mai sofisticate, potrivite varstei lor, cu care sa va incante diminetile de sfarsit de saptamana (clătite, tiramisu).

IV. CODUL BUNELOR MANIERE

Prin joc de rol, copiii vor învăţa să salute, să mănânce frumos, cum să se comporte la şcoală, în societate, în familie, între prieteni.

V. MENS SANA IN CORPORE SANO

Prin învăţare dirijată construim împreună reguli pe care să le respectăm în viaţa de zi cu zi. Exemple de teme: NU zahărului; Iubim plimbarea în natură; Să mâncăm sănătos, Să ne îngrijim dantura.

VI. 101 DE CUVINTE NOI

Prin jocul „acvariul cuvintelor” copiii selectează cuvinte al căror sens nu îl cunosc şi descoperă înţelesul acestora în DEX. Construiesc contexte în care pot fi folosite iar apoi, într-un joc cu bilețele extrase, vor utiliza cuvintele descoperite în enunțuri adecvate.

VII. JOCURI DE CUNOAŞTERE

a) panoul Homebook: fiecare copil construieşte un plic personalizat (toţi au la dispoziţie o coală A4, lipici, culori şi foarfecă). Se expun plicurile pe un panou unde îşi lasă unul altuia mesaje.
b) pânza de păianjen: aşezaţi în cerc, pe scaune, copii aruncă de la unul la celălalt un ghem, păstrând capătul aţei. În timp ce aruncă, ei adresează o întrebare celui care primeşte ghemul. La final, din sfoara astfel derulată, se creează „o pânză de păianjen” între ei.

VIII. CINE ŞTIE RĂSPUNDE!

Concurs interactiv de cultură generală desfăşurat lunar, unde primii clasaţi vor câştiga premii simbolice (de exemplu o carte).

IX. ATELIERUL HANDMADE

Folosind pensule, pânze, lemn, rame, polistiren, carton, nasturi, etc., copiii vor crea mici opere de artă pe care să le prezinte familiei sau prietenilor.

X. CLUBUL DE ŞAH

Copiii învaţă să îşi dezvolte atenţia, gândirea strategică, ajutându-i să îşi controleze energia. Periodic, se organizează Cupa familiei la şah, în care copilul joacă cu un membru al familiei.

XI. CLUBUL AIKIDO

Cei mici devin mai disciplinaţi şi îşi dezvoltă capacitatea de concentrare prin practicarea unei arte marţiale. AIKIDO nu presupune atacul şi lovirea adversarului, ci pune accent pe mişcare şi pe dinamica posturii.

XII. MATEMATICIENII ISCUSIŢI

Lumea matematicii e plină de farmec. Aparent, totul este despre algoritmi, formule si operații de tot soiul. Însă, ajungând să înțeleagă pașii spre rezolvarea unei probleme sau a unor exerciții complexe, copiii devin mai încrezători, învață să-și controleze emoțiile și să facă alegeri asumate.

XIII. CLUB DE LECTURA ŞI POVESTIRI TERAPEUTICE

Lectura este calea cea mai sigură de depășire a granițelor personale; numai citind putem atinge idealuri, visuri, dorințe mărețe. Acest club le permite micilor cititori să își exprime sentimente, amintiri sau gânduri legate de temele creațiilor puse în discuție, să-și dezvolte optica în ceea ce privește caracterizarea de personaj si corelarea cu întâmplări din viata de zi cu zi.

XIV. DEZVOLTARE PERSONALĂ

Cu toții ne dorim pentru copilul nostru un mediu educațional cât mai productiv. Ne dorim să crească pe toate planurile, să devină un adult împlinit, voios și fără griji din punct de vedere financiar. Pentru asta, noi suplimentăm orele de Dezvoltare personală din programa școlară și suntem alături de copiii dumneavoastră cu multe jocuri, povești atractive si voie bună.

XV. MICUL JURNALIST

Copilul ia parte zilnic la tot soiul de evenimente. Unele dintre acestea rămân într-un colț de memorie toată viața. În primul rând, ne dorim să-l ascultăm pe micul școlar, să-i oferim timp pentru a se exprima, iar apoi să-l ajutăm să pună în pagină câteva dintre gândurile sale.

XVI. JURNAL DE VACANŢĂ

Dacă e vară, e soare, e vis de copil. Jurnalul de vacanță se vrea un martor al timpului nostru liber. Această „cărticică” așteaptă vești zilnice despre vara fiecărui școlar. E interesată de lecturi și jocuri noi, prietenii, poze si alte însemnări artistice.

XVII. SĂ NE CUNOAŞTEM ORAŞUL

Locația noastră (foarte aproape de Piața Victoriei) ne permite deplasarea în scurt timp către importante repere de cultură (Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa”, Muzeul Național de Geologie, Muzeul Național al Țăranului Român, Muzeul Național George Enescu, Observatorul Astronomic „Amiral Vasile Urseanu” ș.a.).Totodată, orice deplasare cu grupul presupune o alta formă de socializare pentru copilul dumneavoastră.

XVIII. ATELIERE DE PICTURĂ ŞI COLAJ

Vom experimenta diverse forme de exprimare a creativității. Urmărim dezvoltarea abilităților vizuale; observarea formelor, liniilor si culorilor în contexte variate. De asemenea, tehnici de colaj specifice vârstei îi vor încânta pe elevi, ca activități în completare.

IX. MUZICĂ ŞI MIŞCARE

Orice prilej de distracție va fi fructificat. Muzica si dansul completează programul nostru educativ, acordându-i copilului un nou prilej de relaxare si socializare în manieră proprie. De altfel, muzica unește. Îi face pe copii mai deschiși către colaborare și lucru în echipă.

Echipa FREE MINDS

Diana-Silvia APOSTU

Diana este profesoară de Limba şi Literatura Română, şi consideră că acesta este cel mai mare privilegiu pe care îl are. Diana a făcut primul pas în direcţia excelenţei în domeniul filologiei, incepand încă din liceu, prin participarea la Olimpiada Naţională de Limba şi Literatura Română…citeste mai mult

Adriana MARIN

Adriana MARIN a urmat cursurile Colegiului Economic Virgil Madgearu din Bucureşti. Ulterior, a studiat matematica şi fizica la Facultatea de Ştiințe Aplicate din cadrul Universității Politehnica Bucureşti, pe care a absolvit-o în anul 2012. Ȋn cadrul facultății, Adriana a făcut primii paşi în domeniul didactic, urmând modulul psiho-pedagogic, departamentul pentru pregătirea personalului didactic…citeste mai mult

Amelia ISTRATE

Amelia şi-a început de timpuriu pregătirea pentru cariera didactică, urmând cursurile Liceului Pedagogic din Alexandria. Apoi, a studiat engleza la Facultatea de Litere a Universității din Craiova, pe care a absolvit-o în 2004. Preocupată de perfecționarea continuă, pregătirea universitară în domeniul culturii şi limbii engleze a fost continuată prin urmarea cursurilor masterale „Unitate si diversitate culturala in studierea limbii și literaturii engleze”…citeste mai mult

Raluca SGÎRCEA

Raluca a început activitatea competiţională şahistă de timpuriu, reuşind să câştige înainte de a implini 10 ani, Locul I la Campionatul European individual de şah, desfăşurat în anul 1999 la Litohoro, Grecia. Succesul competiţional a fost continuat prin câştigarea Locului II la Campionatul European individual pentru juniori organizat la Lithoro, Grecia în anul 2001…citeste mai mult